سابسیژن چیست؟

سابسیژن چیست؟

سابسیژن چیست؟؟

سابسیژن نوعی جراحی سرپایی پوست می باشد که برای رفع چسبندگی های زیر پوست و آزاد شدن آن بکار می رود. در این روش ابتدا ماده بی حسی خاصی در حجم نسبتاً زیاد به زیر پوست تزریق می شود تا پوست را از لایه های زیرین آن جدا سازد. 
فشار ناشی از تزریق ماده بی حسی به زیر پوست تا حدی باعث از بین رفتن چسبندگی ها می شود. 
در مرحله بعد سوراخ بسیار کوچکی در زیر موهای بنا گوش ایجاد می شود و سپس متخصص پوست با استفاده از کانولای میله ای شکل (نوعی ابزار غیر برنده) وارد فضای زیر پوست شده و اقدام به از بین بردن چسبندگی ها می کند. همانطور که می دانید یکی از مهمترین علل فرو رفته شدن جای جوش و جای زخم این است که بعد از فروکش کردن التهاب جوش یا زخم چسبندگی هایی در زیر پوست بوجود می آید و پوست را به داخل می کشد، در نتیجه فرو رفتگی بوجود می آید تا زمانیکه این چسبندگی ها در زیر پوست وجود دارند درمان هایی مانند لیزر، میکرونیدلینگ و ... به تنهایی نمی توانند باعث بهبود كامل جای جوش و سایر انواع اسکار فرد شود. همینطور این چسبندگی ها در زیر خطوط عمیق صورت بخصوص خط اخم و خط خنده ممکن است وجود داشته باشد و مانع تأثیر قابل توجه تزریقات زیبایی مانند بوتاکس و ژل شوند.
سابسیژن معمولاً ١-٢جلسه پیشنهاد میشود. 
ندرتاً ممکن است برای جای جوش خیلی عمیق، جلسه سوم نیز، لازم شود. فاصله بین جلسات درمان، معمولا ٤-٦ ماه است و می توان بطور همزمان سایر روش های درمانی مانند لیزر را برای فرد شروع کرد. 
دوره نقاهت سابسیژن کمتر از یک هفته می باشد. 
*انجام ساب سیژن تقریباً بدون عارضه می باشد.
*جهت رضایتمندی بیشتر ميتوان سابسیژن و لیزر فرکشنال را بصورت همزمان انجام داد.
 مزیت این روش در این است که بدلیل تزریق ماده بی حسی جهت سابسیژن، کاملاً بدون درد خواهد بود و کاهش دوره نقاهت را نیز موجب می شود.

منبع : کانال دکتر فرید




اشتراک گذاری: