ملاک های اصلی یک عمل جراحی زیبایی بینی موفق

ملاک های اصلی یک عمل جراحی زیبایی بینی موفق

ملاک های اصلی یک عمل جراحی زیبایی بینی موفق


1- زیبایی بینی یعنی ایجاد چهره ای که با بینی جدید زیباتر به نظر برسد بدون اینکه هیچکس متوجه انجام جراحی روی بینی شده باشد. بینی زیبا یعنی بینی طبیعی که تناسب بهتری را در اجزای مختلف صورت ایجاد کرده است.

در یک چهره ی زیبا در برخورد اول نگاه به چشم ها معطوف می شود و اگر بینی پس از عمل آنقدر مشخصه باشد که نگاه اول را به خود بکشاند، این بینی چهره را زیباتر نکرده است.
با همین شناخت ساده نسبت به معیارهای اصولی موفقیت جراحی پلاستیک بینی متوجه می شویم که بسیاری از بینی هایی که خود را بعنوان یک بینی عمل شده و غیرطبیعی جلوه می دهند، نه تنها بر زیبایی افراد نیفزوده اند بلکه با نمایان کردن آثار جراحی در چهره اصول زیبایی را مخدوش کرده اند.

2- یکی از عوامل مهم در موفقیت پس از عمل،  تشخیص مشکلات تنفسی پیش از جراحی است تا بیمار داوطلب جراحی پلاستیک بینی از زیبایی طبیعی و رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی پس از جراحی اطمینان داشته باشد. 


3- جراحی پلاستیک بینی، افزون بر ایجاد تناسب در خود بینی، باید ارتباط خوشایندتری را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار کند.جراحی بینی یک مسئله سلیقه ای نیست.بینی مثل مدل لباس نیست که هرکسی بنا بر سلیقه شخصی آن را انتخاب کند. بهترین بینی برای هر فرد فقط یک بینی است که براساس بافت و مواد بینی، تناسب اجزای صورت و حفظ تنفس حاصل می شود.


4- امروزه در روش های نوین که به روش های تقویتی بینی معروفند، اگر بخشی از بینی بافت اضافه دارد آن بافت اضافه را بر می داریم و در قسمتی از بینی که کمبود بافت وجود دارد پیوند می زنیم. در این روش ها ما بافت را تغییر شکل می دهیم نه اینکه آنها را خارج کنیم.

در این روش ها اسکلت بینی بازسازی و بافت های ضعیف تقویت می شوند. بنابراین در درازمدت بینی کمتر دچار افتادگی می شود. در روش های قدیمی، جراحی بینی بیشتر متکی بر برداشتن و خارج کردن بافت بینی بود و بینی تقریبا همیشه کوچک می شد. اشکالات این روش ها سال های بعد خود را نشان می دهد و به همین دلیل هم چند دهه طول کشید تا با شناخته تر شدن عوارض آنها کم کم کنار گذاشته شوند. در این روش ها در درازمدت بافت ها دچار فروافتادگی می شدند چون حمایت اسکلتی بینی کم می شد و بینی در سنین بالا حالتی چروکیده و افتاده پیدا می کرد و اغلب بیماران مشکلات تنفسی هم پیدا می کردند.

5- یکی از شایعترین موارد مراجعه بیماران مربوط به قوز بینی است. در روش های نوین جراحی بینی به جای کم کردن و کاهش بافت های پشت بینی، با تقویت و افزایش حمایت پایه بینی در ناحیه نوک بینی، قوز بینی اصلاح شده است. پس از آنالیز صورت در بسیاری از دختران و پسران ایرانی معلوم ثابت شده است که درواقع علت قوز بینی در خیلی از افراد بلندی پشت بینی نیست بلکه ضعف جلوآمدگی نوک بینی به علاوه عمیق بودن ریشه بینی است که در ایرانی ها و کشورهای خاورمیانه بسیار شایع است.





اشتراک گذاری: