۱۰روش سفید کردن طبیعی دندان

۱۰روش سفید کردن طبیعی دندان

۱۰روش سفید کردن طبیعی دندان
در این مقاله به این موضوع پرداختیم که چگونه با استفاده از روش های طبیعی دندان های خود را سفیدتر کنید.

بنابر گفته آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا، شایع ترین چیزی که مردم می خواهند در مورد لبخند خود تغییر دهند اغلب سفید بودن دندان هایشان است. 


۱-توت فرنگی خورد شده

شاید برایتان عجیب باشد اما مسواک زدن با توت فرنگی های پخته شده یک سفید کننده طبیعی دندان است که در منزل نیز قابل استفاده می باشد زیرا محتوای اسیدی میوه به عنوان عامل سفید کننده ملایم عمل می کند. به سادگی یک یا دو توت فرنگی رسیده را قطعه قطعه کنید، مسواک خود را بشویید و سپس دندان هایتان را به صورت عادی بشویید.

هنگام اتمام مسواک دهان خود را به طور کامل با یک جوش بی کربنات سدیم، به منظور کاهش اسیدیته در دهان و کمک به محافظت از دندان ها از هر گونه آسیب بشویید.


۲- استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل به سفید کردن طبیعی دندان کمک میکند: مالیدن روغن نارگیل باعث کاهش پلاک در دندان ها و همچنین باعث کاهش بیماری دندان می شود. نحوه ی استفاده از آن نیز همانند دهانشویه و برای چند دقیقه می باشد.

 


۳-جوش شیرین و آبلیمو

لیمو با داشتن اسید سیتریک بالا به عنوان یک نوع سفید کننده به سفید کردن طبیعی دندان کمک می کند.

به دلیل خاصیت اسیدی زیاد لیمو بهتر است یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب لیمو مخلوط کنید که این روشی بسیار موثر و ایمن برای سفید کردن دندان در خانه است. جوش شیرین دارای خاصیت قلیایی است و ترکیب اسیدی لیمو را خنثی میکند. به علاوه به تمیزی لکه های سطحی نیز کمک زیادی میکند.
به یاد داشته باشید از این روش سفید کردن دندان بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید.


۴-زغال چوب فعال

اگر شما به دنبال سفید کردن طبیعی دندان هستید که کار را سریع انجام دهد، زغال فعال می تواند یک گزینه موثر و کاملا طبیعی باشد. زغال چوب فعال به دلیل آنکه اکسیژن و کلرید کلسیم ساخته شده است و به دلیل خواص بسیار جذب کننده آن به عنوان یک عامل موثر دندان سفید شناخته می شود. زغال فعال ترکیبات موجود در نوشیدنی های رنگارنگ مانند قهوه، چای و شراب را که موجب لکه در دندان میشوند را جذب میکند.

برای این منظور میتوانید از پودر زغال استفاده کنید.


¬۵-پوست پرتقال

دندان های خود را با داخل پوست پرتقال مالش دهید.

قسمت سفید پوست پرتقال (که به نام albedo شناخته می شود) حاوی لیمونن، ماده ای است که شامل پاک کننده های طبیعی حلال است، و در واقع در بسیاری از محصولات سفید کننده دندان های تجاری استفاده می شود.

بر خلاف گوشت میوه، پوست پرتقال اسیدی نیست، بنابراین استفاده از پوست میوه پرتقال باعث آسیب به مینای دندان نمی شود.


۶-برگ ریحان و روغن خردل

مخلوط کردن پودر برگ های ریحان (برگ های خشک شده)‌و روغن خردل روشی سریع برای سفید کردن طبیعی دندان است .

شما همچنین می توانید از برگ های تازه ریحان خرد شده در رب دندان های خود را مسواک کنید . گفته می شود که باسیل برای محافظت از لثه ها کمک می کند، در حالی که روغن خردل دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی است تا از سلامت دهان و دندان در تمام طول سال استفاده کند.


۷-سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص بهداشتی (مانند خواص ضد باکتریایی) است.

سعی کنید برای مسواک زدن از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ استفاده کنید تا لکه ها را از بین ببرید. همچنین با استفاده از سرکه ی سیب باکتری ها در اطراف لثه ها را نیز از بین ببرید.


۸-نمک دریایی و جوش شیرین

جوش شیرین یا ( بی کربنات سدیم) بطور گسترده ای به دلیل خواص قلیایی آن به عنوان سفید کننده طبیعی دندان شناخته می شود و به همین دلیل میتواند لکه ها را به آرامی پاک کند.

اضافه کردن نمک دریایی به جوش شیرین یک "اسکراب دندان" ضد باکتریایی ایجاد می کند که با اسید ها در دهان مقابله می کند و همچنین باکتری ها را از بین می برد.


۹-پودر زردچوبه

زردچوبه اغلب به عنوان یک سفید کننده دندان طبیعی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدان است، و برای درمان مشکلات دندانپزشکی رایج مثل بیماری لثه موثر است. همچنین زردچوبه با از بین بردن لکه ها به سفید شدن دندان ها نیز کمک میکند.


۱۰-خمیردندان سفیدکننده خانگی

با ترکیب بعضی از روش های سفید کردن طبیعی دندان که قبلا در این مقاله ذکر کردیم، می توانید خمیر دندان خانگی خود را در خانه ایجاد کنید. با مخلوط کردن روغن نارگیل با جوش شیرین، کمی آب لیمو و یک قطره روغن نعناع مخلوط شما حاوی ترکیبی از مواد پاک کننده است که به طور طبیعی ضد التهابی و ضد باکتری است و دارای طعم و مزه مناسبی نیز میباشد .


منبع : Rader's digest magazine

ترجمه اختصاصی در فتوگرافی تخصصی پزشکی سپند

سلامت پایی با نگاهی دقیق





اشتراک گذاری: